Ιδιοτητες τροφιμων Φαγητο

Τα οφέλη της κινόα και πως μαγειρεύετε!

Τα οφέλη της κινόα και πως μαγειρεύετε!

Το κινόα χαίρει υψηλής εκτίμησης για την διατροφική του αξία και θεωρείται υπερτροφή λόγω της υψηλής του περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη (13%).Προέρχεται από την νότια Αμερική και είναι θαμνώδες φυτό.

  • Η κινόα παρέχει 10 απαραίτητα αμινοξέα, είναι γεμάτη μεταλλικά ιχνοστοιχεία.
  • Είναι μια καλή πηγή φυτικών ινών, περιέχει Ωμέγα 3 λιπαρά, είναι καλή πηγή φωσφόρου και έχει πολύ μαγνήσιο και σίδηρο.
  • Είναι πλούσιο σε βιταμίνες Β.
  • Δεν έχει γλουτένη και χωνεύεται εύκολα.

Ο καρπός της κινόα, ενός φυτού που καλλιεργείται ψηλά στις Ανδεις, έχει εξαιρετική διατροφική αξία και πλησιάζει όλο και περισσότερο το δυτικό τραπέζι. Γνωστή ως «μητέρα όλων των δημητριακών», η κινόα ήταν τόσο σημαντική για τους Ίνκας, ώστε η πρώτη σπορά του έτους γινόταν συνήθως από τον αυτοκράτορα, χρησιμοποιώντας ειδικά εργαλεία από χρυσό. Οι χώρες με τη μεγαλύτερη παραγωγή κινόας είναι η Βολιβία, το Περού και ο Ισημερινός. Τα τελευταία χρόνια η παραγωγή της βρίσκεται σε διαδικασία επέκτασης σε διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές του πλανήτη, ανάμεσά τους και η Ελλάδα.

πηγή

Το ξέρουμε όλοι κυρίως ως πλήρες δημητριακό. Κυκλοφορεί σε διάφορες μορφές ,όπως ολόκληρος ο σπόρος είναι στρόγγυλος (με μια λεπτή γραμμούλα),αλεσμένος(όπως το κουάκερ)ή εντελώς αλεσμένο σε σκόνη ,σε νιφάδες ,σε αλεύρι ,ποπ κινόα ,φρέσκο ή κατεψυγμένο. “Επεξεργασμένο”το βρίσκουμε σε όλα τα βιολογικά καταστήματα ακόμη και σε ζυμαρικά όλων των ειδών (πεπονάκι,πέννες,βίδες κτλ) αναμειγμένο με αλεύρι από σιμιγδάλι και αλεύρι από κινόα. Βγαίνει φυσικά σε πολλά χρώματα,άσπρο ,κόκκινο,μπλε και μαύρο.Η γεύση του θυμίζει ήπια κάτι από ξηρούς καρπούς ,μαγειρεμένο πχ. σε γιουβαρλάκια αντί για ρύζι σχεδόν δεν το καταλαβαίνεις (γευστικά).

πηγή

Πως το χρησιμοποιούμε :

  • Όταν πρόκειται για ολόκληρο τον σπόρο, ξεπλένουμε την κινόα πάρα πολύ καλά σε άφθονο νερό για 2-3 φορές και τη σουρώνουμε καλά μετά από κάθε ξέπλυμα.Οι σπόροι της κινόας έχουν στην επιφάνειά τους μια ουσία που την κάνει λίγο πικρή αν δεν πλυθεί καλά.Το βράζουμε για 15-20 λεπτά με αναλογίες νερού όπως και στο ρύζι 1/2. Εναλλακτικά το μουλιάζουμε όπως ακριβώς το πλιγούρι ,χρησιμοποιείται πολύ σε σαλάτες ,φτιάχνουμε νόστιμα γεμιστά αντί το ρύζι. Ουσιαστικά αντικαθιστά το ρύζι και τα μακαρόνια καθώς συνοδεύει όλα τα κρεατικά. Η κόκκινη κινόα προτιμάται από την λευκή σε σαλάτες, γεμιστά ή ριζότο γιατί δεν μαλακώνει τόσο πολύ όσο η λευκή ώστε να χάσει το σχήμα της και να χυλώσει.
  • Την γνωστή κινόα σε νιφάδες την χρησιμοποιούμε όπως το κουάκερ,πάνω σε γιαούρτι ,σε γάλα ως δημητριακά για ένα πλούσιο πρωινό με φυτικές ίνες.
  • Την αλεσμένη κινοα ως powder την χρησιμοποιούμε για να δένουμε σάλτσες ή σε ζύμες πχ σε κεφτεδάκια αντί για ψωμί.
  • Η κατεψυγμένη κινοα δεν χρειάζεται ξέπλυμα είναι έτοιμη πρώτη ύλη για μαγειρική.
  • Τα ζυμαρικά όπως τα κοινά ζυμαρικά, καθώς και το αλεύρι κινόας σαν το κοινό αλεύρι.
  • Τα ποπ κινόα είναι κάτι σαν τα ποπ κορν πωλούνται έτοιμα ποπ κινόας σαν σνακ,συνοδευτικά για το πρωινό μας ή τα παίρνουμε σε σπόρους τα τσιγαρίζουμε με λίγο λάδι όπως το κοινό καλαμπόκι για ποπ κινόα. Βγαίνουν πιο μικρά σε μέγεθος από τα ποπ κορν καλαμποκιού ,είναι το ίδιο τραγάνα και έχουν υπεροχή απαλή γεύση σαν τους ξηρούς καρπούς.
  • Κινόα σε ψωμί,σε κρακεράκια,σε μπισκότα ,σε τάρτες αλμύρες ή γλυκιές αλλά και σε γλυκά ή κρέμες. Αναζητήστε συνταγές με αυτή την ευεργετική τροφή και γνωρίστε την.

Η κινόα απλά κερδίζει με διαφορά το στοίχημα της ποιοτικής τροφής με υψηλή θρεπτική αξία οπότε χωρίς καμιά αμφιβολία εντάσσεται στις καθημερινές διατροφικές συνήθειες!Εκτός από όλα τα πολύτιμα στοιχεία που μας προσφέρει, είναι εξαιρετικά χαμηλή σε θερμίδες, καθώς στα 100 γραμμάρια μας δίνουν μόλις 120 θερμίδες!

Πόσο σημαντικό είναι το νερό στη ζωή μας?

σχετικα άρθρα

25 ιδέες διακόσμησης πασχαλινών αυγών χωρίς βαφή!!

elmagazino

Πεντανόστιμo νηστίσιμο Εκμέκ κανταΐφι!

elmagazino

Φυτικές στερόλες: 5 τρόποι για να τις εντάξετε στην καθημερινότητα

elmagazino

Leave a Comment