Ιδιοτητες τροφιμων Φαγητο

Τζιντζερ: πως μας ωφελεί – η χρήση του στην κουζίνα

Τζιντζερ πικάντικο & αρωματικό με πλούσια οφέλη

Αυτή η έντονη και εύγευστη ρίζα μπορεί να «τρυπώσει» στο πρωινό, το μεσημεριανό και το βραδινό σας και να σας χαρίσει οφέλη και γεύση στο λεπτό.

Πικάντικο και αρωματικό, το τζίντζερ ή αλλιώς πιπερόριζα, έχει αδιαμφισβήτητα μια γεύση που μπορείτε να απολαύσετε τόσο σε γλυκά, όσο και σε αλμυρά πιάτα. Φυτρώνει σε ζεστά κλίματα κι ενώ η «γενέτειρά» του είναι η Κίνα, μέσα στα χρόνια φύτρωσε σε όλη την Ασία, τη δυτική Αφρική και την Καραϊβική, ενώ σήμερα οι πιο μεγάλοι παραγωγοί της πολύτιμης αυτής ρίζας είναι η Ινδία, η Κίνα, το Νεπάλ, η Νιγηρία, η Ταϊλάνδη και η Ινδονησία.

Αν ακόμη δεν έχει κατορθώσει να μπει στη διατροφή σας, δείτε για ποιους λόγους πρέπει να το βάλετε και -το κυριότερο- πώς να την εμπλουτίσετε με αυτό.

Πώς μας ωφελεί η κατανάλωση τζίντζερ

Εκτός από το μήλο, φαίνεται ότι και λίγο τζίντζερ την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα. Δείτε γιατί:

Βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος
Το μαγνήσιο, το χρώμιο και ο ψευδάργυρος μπορούν να βελτιώσουν τη ροή του αίματος και το τζίντζερ είναι πλούσιο και στα τρία αυτά πολύτιμα συστατικά. Ειδικά όταν είστε άρρωστοι, έχετε κρυάδες, πυρετό και σας λούζει…κρύος ιδρώτας, το τζίντζερ μπορεί να καταπραΰνει όλα τα παραπάνω συμπτώματα.

Ηρεμεί τις στομαχικές διαταραχές
Νιώθετε ότι κάτι δεν πάει καλά με το στομάχι σας και η ανακατωσούρα σάς χτυπά την πόρτα; Λίγο τζίντζερ θα σας κάνει καλό, όπως επίσης και σε περιπτώσεις που έχετε προσβληθεί από κάποιο μικρόβιο, αισθάνεστε δυσπεψία και ίλιγγο, γι’ αυτό φροντίστε να έχετε πάντα λίγο διαθέσιμο στην κουζίνα σας.

Έχει αντιφλεγμονώδη δράση
Ο πόνος και η φλεγμονή συχνά είναι αλληλένδετα και το τζίντζερ φημίζεται για τις φυσικές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές του. Μπορείτε να το προσθέσετε στα πιάτα σας ή ακόμη και να φτιάξετε μια πάστα αυτού για να το εφαρμόσετε τοπικά. Μην τρομάξετε αν το δέρμα σας προσωρινά πάρει μια ελαφριά πορτοκαλί χροιά. Σύντομα θα φύγει.

Δρα κατά των καρκινικών κυττάρων
Σύμφωνα με παλιότερη μελέτη στον καρκίνο του μαστού, βρέθηκε ότι η πιπερόριζα σκότωσε πολλά από τα καρκινικά κύτταρα και επιβράδυνε την ανάπτυξη άλλων.

Σας χαρίζει λεπτότερη σιλουέτα
Αυτό δεν σημαίνει ότι σας αδυνατίζει από μόνο του, αλλά μπορεί να εμποδίσει τη συσσώρευση του λίπους στο σώμα σας και να σας προστατεύσει από έξτρα περιττά κιλά.

Τα παραπάνω οφέλη είναι μόνο η αρχή, αφού θεωρείται ότι η πιπερόριζα έχει πλήθος άλλων θετικών επιδράσεων στον οργανισμό, με κάποιες μελέτες να δείχνουν ότι εμποδίζει τους πονοκεφάλους, τον πονόδοντο, την καούρα, ενώ ταυτόχρονα τονώνει το ανοσοποιητικό. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι οι Ιάπωνες που το χρησιμοποιούν πολύ, έχουν υψηλό προσδόκιμο ζωής, αποδεικνύοντας ότι παίζει κι αυτό το ρόλο του. 

Τώρα, λοιπόν, που ξέρετε πόσο καλό σας κάνει, δείτε πώς να το αξιοποιήσετε.

Οι χρήσεις του τζίντζερ στη μαγειρική

Φρέσκο, πικλαρισμένο, σε σκόνη ή ζαχαρωμένο, το τζίντζερ μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα είδη κουζίνας με διάφορους τρόπους.

  • Τρίψτε λίγο τζίντζερ και αναμίξετε το με 6 φλιτζάνια βραστό νερό, το χυμό ενός λεμονιού και 1/3 του φλιτζανιού μέλι. Ανακατέψτε τα όλα μαζί κι, αν θέλετε, προσθέστε επιπλέον το αγαπημένο σας φακελάκι τσάι. Το ρόφημα αυτό είναι ιδανικό για κρυολογήματα, πονόλαιμο, ιώσεις κ.ά., αφού ανακουφίζει από τα συμπτώματα
  • Αν σας αρέσει η ασιατική κουζίνα και μαγειρεύετε curry (πιάτα που περιέχουν πολλά μπαχαρικά, κρέας, πουλερικά ή ψάρι, σκέτα ή σε συνδυασμό με λαχανικά), το τζίντζερ είναι απαραίτητο συστατικό στα ντουλάπια σας. Τρίψτε τζίντζερ και προσθέστε το για έξτρα γεύση και οφέλη.
  • Ταιριάζει πολύ και σε stir-fry συνταγές. Αναμίξετε το με άλλα λαχανικά, θαλασσινά, κοτόπουλο, ρύζι, και θα έχετε σύντομα ένα πολύ αρωματικό και πικάντικο πιάτο.
  • Φτιάξτε βινεγκρέτ με τριμμένο τζίντζερ, χτυπώντας το με ζάχαρη και χυμό λεμονιού. Ότι πρέπει για τις σαλάτες σας.
  • Βάλτε το στα smoothies χτυπώντας το στο μπλέντερ μαζί με τα υπόλοιπα υλικά. Δοκιμάστε το με πορτοκάλι, ρόκα, καρύδια, αχλάδι και γιαούρτι.
  • Ψιλοκόψτε το και προσθέστε το στις σαλάτες σας με προσοχή στην ποσότητα, γιατί έχει έντονη και καυτερή γεύση.
  • Δώστε καυτερή γεύση στις σούπες σας, προσθέτοντάς το στο ζωμό τριμμένο.
  • Κι αφού τελειώσετε με τα αλμυρά, αξιοποιήστε το και στα γλυκά σας. Σε κουλουράκια, μάφιν, παγωτό, σοκολατάκια, το τζίντζερ δίνει έξτρα έντονη γεύση. Χτυπήστε το με τα υπόλοιπα υλικά, φρεσκοτριμμένο ή σε σκόνη και αφήστε το να «ξεδιπλώσει» τη γεύση του.
  • Πικλάρετέ το μόνοι σας. Ξεφλουδίστε το, κόψτε μικρές φέτες, αλατίστε το και αφήστε το σε ένα μπολ για 1 ώρα. Στεγνώστε τις φέτες με χαρτί κουζίνας και βάλτε τες σε ένα δοχείο. Αναμείξτε ξίδι από ρύζι και ζάχαρη και βράστε τα, ρίχνοντας το ζεστό μείγμα στις φέτες τζίντζερ. Αφήστε να κρυώσουν και δείτε πώς το χρώμα τους θα αλλάξει σε ροζ.

Τα ”θαυματουργά” μπαχαρικά της πολίτικης κουζίνας

via

σχετικα άρθρα

Κάστανα σε σιρόπι βανίλιας- λικέρ κάστανου

elmagazino

Βιταμίνη D, 7 συμπτώματα που δείχνουν έλλειψη και οι 7 καλύτερες φυσικές πηγές για τη διατροφή!

elmagazino

Χριστουγεννιάτικο πιλάφι με κιμά, σταφίδες και ξηρούς καρπούς !

elmagazino

Leave a Comment