Γλυκες συνταγες Ιδιοτητες τροφιμων Φαγητο

4 λόγοι να εντάξετε το ευεργετικό κακάο στη διατροφή σας + 4 τρόποι να το φτιάξετε αρωματικό!

4 λόγοι να εντάξετε το ευεργετικό κακάο στη διατροφή σας + 4 τρόποι να το φτιάξετε αρωματικό!

Το κακάο, είναι ο ξηρός και μερικώς ζυμωμένος λιπαρός σπόρος του κακαόδεντρου από το οποίο γίνεται η σοκολάτα. Οι ποικιλίες του κακάο είναι πολλές, η επιστημονική ονομασία των σπόρων του τροπικού δέντρου κακάο είναι Theobroma cacao, Ελληνικής προέλευσης που σημαίνει φαγητό των θεών.

  • Είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά με ευεργετικές ιδιότητες για τον οργανισμό μας, περιέχει φυτικές ίνες, ασβέστιο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, οι οποίες βοηθούν στο να αξιοποιηθούν τα θρεπτικά συστατικά των τροφών και συμβάλλουν στο να απορροφηθούν από τον οργανισμό μας τα διάφορα μέταλλα και κυρίως ο σίδηρος (Fe).

Ένα ρόφημα με ιδιαίτερα ευεργετική δράση στον οργανισμό με υψηλές συγκεντρώσεις φλαβονοειδών και προκυανιδίνων, συστατικά που έχουν υψηλή αντιοξειδωτική δράστη, εμποδίζουν την οξειδωτική δράση των ελεύθερων ριζών που προστατεύουν από τον καρκίνο και τις καρδιοπάθειες καθώς συμβάλλουν στην αντιγήρανση του δέρματος λόγω της βιταμίνης Ε.

  • Ενεργοποιεί τη σεροτονίνη, την ορμόνη της χαράς και τις ενδορφίνες, λειτουργεί όπως τα αντικαταθλιπτικά, προκαλώντας αισθήματα χαράς και ευχαρίστησης ενώ μειώνει το στρες.

Η σκόνη του κακάο αυξάνει στον εγκέφαλο τα επίπεδα των νευροδιαβιβαστών που σχετίζονται με τη βελτίωση της διάθεσης.

  • Έχει ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες.

Σύμφωνα με μελέτες στο Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων του Πανεπιστημίου Κορνέλ στη Νέα Υόρκη, έδειξε ότι μια κούπα κακάο έχει διπλάσια αντιοξειδωτική δράση από ένα ποτήρι κόκκινο κρασί, τριπλάσια από ένα φλιτζάνι πράσινο τσάι και πενταπλάσια από ένα φλιτζάνι μαύρο τσάι.

  • Προσαρμόζεται σε όλες τις γευστικές απαιτήσεις.

Μπορεί να αντικαταστήσει επάξια το δεύτερο καφέ μας, το κακάο είναι ένα άκρος απολαυστικό και αρωματικό ρόφημα, πλούσιο και θρεπτικό διατροφικά με πολλές γευστικές παραλλαγές που αναταποκρίνεται σε όλες τις απαιτήσεις ! Με γάλα, με κρεμά γάλακτος, vegan με γάλα σόγιας, με ζάχαρη ή άλλο γλυκαντικό υποκατάστατο. Το μόνο που πρέπει να προσέξουμε είναι οι θερμίδες του καθώς 1 κ.σ./47 θερμίδες.

4 τρόποι να φτιάξετε αρωματικά ροφήματα με κακάο σε μοναδικές γεύσεις!

  1. Πικάντικο ρόφημα με κακάο
  2. Αρωματικό ρόφημα με πορτοκάλι με φυστικοβούτυρο
  3. Vegan κακάο με ξηρούς καρπούς
  4. Κακάο ρόφημα διαίτης με κανέλα
  1. 1 κούπα γάλα – 2 κ.γ. σκόνη κακάο -2 κ.γ ζάχαρη -30 gr μαύρη σοκολάτα -50 ml κρεμά γάλακτος- για γαρνιτούρα σαντιγί – λίγη σκόνη τζίντζερ – 5-6 σπόρους ροζ πιπέρι ανά μερίδα – για πιο καυτερό αποτέλεσμα πασπαλίστε με πιπέρι καγιέν.
  2. 3/4 κούπας γάλα – 1/4 πορτοκάλι χυμό – 2 κ.γ σκόνη κακάο – 2 κ.γ ζάχαρη – για γαρνιτούρα μια φλούδα πορτοκάλι – 1 κ.γ φυστικοβούτυρο.
  3. 1 κούπα γάλα αμυγδάλου με άρωμα βανίλιας -2 κ.γ σκόνη κακάο -2 κ.γ ζάχαρη ή στέβια για γαρνιτούρα αρωματίστε με το αγαπημένο σας μπαχαρικό όπως γαρύφαλλο, κανέλα, μαστίχα κ.α. ή ξηρούς καρπούς ανάλατους θρυμματισμένους.
  4. 1 κούπα γάλα σόγιας/ρυζιού της προτίμησης σας προτεινόμενο με γεύση σοκολάτας ή 1 κούπα νερό- 2 κ.γ. σκόνη κακάο – 2 κ.γ φυσικό υποκατάστατο ζάχαρης, (μέλι – χαρουπόμελο -σφένδαμο κ.α) για γαρνιτούρα πασπαλίστε λίγη κανέλα ή βάλτε στο ζεστό ρόφημα ένα ξυλάκι κανέλας.(1 φλ. / 130 θερμίδες).

Η δοσολογίες ζάχαρης είναι μέτριας γλυκύτητας.

Μέθοδος εκτέλεσης: Ζεσταίνουμε το γάλα (με τη κρέμα γάλακτος ή το πορτοκάλι) σε μέτρια φωτιά, ρίχνουμε τη ζάχαρη και το κακάο σκόνης ακριβώς μόλις πάρει μια βράση αποσύρουμε από τη φωτιά. Σερβίρουμε με τα αρωματικά μας.

tips: Το κακάο είναι εξίσου απολαυστικό ως κρύο ρόφημα με νερό ή γάλα – ζάχαρη – κακάο σκόνη και παγάκια!

σχετικα άρθρα

Αρωματική πορτοκαλόπιτα με σιρόπι

elmagazino

Πως φτιάχνουμε χριστουγεννιάτικα σπιτάκια από μπισκότα

elmagazino

Δυο γλυκές συνταγές για σοκολατάκια τύπου “bounty” αρτύσιμα και νηστίσιμα!

elmagazino

Leave a Comment