Plus+

Πως λειτουργεί το σύστημα για τα αυτοκινούμενα και ρυμουλκούμενα τροχόσπιτα

Πως λειτουργεί το σύστημα για τα αυτοκινούμενα και ρυμουλκούμενα τροχόσπιτα.

Ένα ταξίδι σε camping αφήνει ανεξίτηλες αναμνήσεις, χαλάρωσης καθώς υπάρχει αμεσότητα με τη φύση, ιδανικό μέσο για τους φυσιολάτρες, μακριά από τα φώτα της πόλης. Πολλοί το έχουν συνδυάσει με το πιο οικονομικό τρόπο απόδρασης, υπάρχει όμως και μια άλλη κατηγορία,τα τροχόσπιτα που θυμίζουν περισσότερο επαύλεις και έχουν περισσότερες παροχές ακόμα και από ένα διαμέρισμα. Τα παλάτια αυτά δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τις υπερπολυτελείς σουίτες πεντάστερων ξενοδοχείων.

Έχουμε την δυνατότητα αγοράς (μεταχειρισμένο ή καινούριο), ενοικίασης τροχοαυτοκινούμενου οχήματος ή ρυμουλκούμενου τροχόσπιτου, ένα είναι το σίγουρο βρίσκεις πάντα κάπου να διανυκτερεύσεις!

πηγή

Σε ένα αυτοκινούμενο τροχόσπιτο συναντάμε τα χαρακτηριστικά ενός αυτοκινήτου και ενός τροχόσπιτου μαζί. Η αρχή για την κατασκευή των camper ξεκίνησε όταν οι εταιρείες του εξωτερικού κατάλαβαν την δυσκινησία των απλών τροχόσπιτων και προώθησαν σχέδια αυτοκινήτου και τροχόσπιτου μαζί που στην πορεία βελτιώθηκαν.

Το αυτοκινούμενο χωρίζεται σε τρεις βασικές κατηγορίες :

  • Overbed ή αυτοκινούμενο με σοφίτα, όπου θεωρείται και πιο οικογενειακό αφού δημιουργείται επιπλέον χώρος κατεβάζοντας με μια απλή κίνηση κρεβάτια ακόμη και από την θέση του οδηγού.
  • Τα ημιενιαία ή Low profile όπου το μεγαλύτερο βάρος πέφτει στην αεροδυναμική του τροχόσπιτου. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως υστερούν σε άνεση, προσφέρουν ένα άνετο ταξίδι.
  • Η τρίτη κατηγορία είναι τα ενιαία τα οποία χαρακτηρίζονται από το γεγονός ότι κατασκευάζονται compact και δημιουργούν καλύτερες προϋποθέσεις ηχομόνωσης και θερμομόνωσης.

Ενοικιάζοντας ή αγοράζοντας ένα τροχοαυτοκινούμενο συγκεντρώνει πολλά πλεονεκτήματα,εύκολο παρκάρισμα, αυτονομία,εύκολη οδήγηση,σίγουρη διαμονή, πιο εύκολος τρόπος απόδρασης, παρκάρισμα όπου επιτρέπεται και για τα ΙΧ ενώ χρησιμοποιείτε όλες τις ημέρες του χρόνου.Ιδανικό το καλοκαίρι στις παραλίες με όλες τις ανέσεις και τις παροχές ενός σπιτιού, αλλά και τον χειμώνα προσφέρει ζέστη και θαλπωρή. Ιδανικό για όσους ασχολούνται με τα extreme sports μπορούν να έχουν όλο τον εξοπλισμό κοντά τους. Με ένα αυτοκινούμενο μπορούμε να ταξιδέψουμε στο εξωτερικό με πολύ λιγότερα έξοδα μετακίνησης καθώς έχουμε τη δυνατότητα να προσθέσουμε διάφορες πρόσθετες συσκευές και αξεσουάρ για να ικανοποιηθούν οι ανάγκες μας.

Το ρυμουλκόμενο τροχόσπιτο έχει τα δικά του οφέλη, μας δίνει την δυνατότητα της ανεξαρτησίας και της ευελιξίας. Σταθμεύετε σε ένα οργανωμένο camping αφήνετε το τροχόσπιτο και μπορείτε άνετα να γυρίσετε τα γύρω χωριά με το ΕΙΧ σας.

Αν ανατρέξουμε στα αρχεία του ECF θα δούμε ότι τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα που είναι ταξινομημένα στην Ευρώπη αγγίζουν σχεδόν τα 2 εκατομμύρια ενώ στην Ελλάδα επειδή ταξινομούνται ως ΕΙΧ είναι περίπου 1000 συνολικά.

Σε αντίθεση με τα τροχόσπιτα, που φτάνουν τα 3 εκατομμύρια σύμφωνα με την ταξινόμηση του 2016 στην Ευρώπη από τα οποία δεν γνωρίζει κανείς πόσα είναι στην Ελλάδα αφού τα τροχόσπιτα στην χώρα μας δεν ταξινομούνται όπως στην υπόλοιπη Ευρώπη. Ακολουθούν σημαντικές πληροφορίες σχετικά με διαδικαστικά θέματα:

  • Τα τροχόσπιτα δεν παίρνουν ξεχωριστή άδεια κυκλοφορίας, προσαρτώνται στα αυτοκίνητα οπού και αυτά δεν μηχανογραφούνται ώστε να έχουμε στατιστικά στοιχεία. Τα αυτοκινούμενα και ρυμουλκούμενα τροχόσπιτα υπάγονται σύμφωνα με την ευρωπαϊκή οδηγία στα οχήματα ειδικού σκοπού. Αναφέρεται μόνο στα καινούργια οχήματα και προβλέπει την πανευρωπαϊκή έγκριση τύπου ως προϋπόθεση για την ταξινόμηση ενός τέτοιου οχήματος στην Ευρώπη.
  • Το υπουργείο Μεταφορών αποφάσισε την εναρμόνιση της κοινοτικής αυτής οδηγίας εφαρμόζοντας όμως και Εθνική νομοθεσία για τις προϋποθέσεις ταξινόμησης και μεταβίβασης των μεταχειρισμένων οχημάτων. Έτσι με Υπουργική απόφαση, απαιτείται η σύνταξη μηχανολογικής μελέτης για την έκδοση νέας έγκρισης τύπου για να κυκλοφορεί στην Ελλάδα και για τα μεταβιβαζόμενα που κυκλοφορούν νόμιμα. Με το νόμο του 2016 χρειάζεται έγκριση τύπου και όχι απλή βεβαίωση μηχανολόγου η οποία στοιχίζει από 1500 έως 2000 και χρειάζεται τρεις μήνες να εκδοθεί.
  • Το τροχόσπιτο, ασφαλίζεται μόνον εφόσον έχει άδεια έλξεως ενώ εκδίδεται για ένα συγκεκριμένο αυτοκίνητο που έχει την ικανότητα έλξης, (αν ο ιδιοκτήτης έχει παραπάνω από ένα όχημα δεν μπορεί να ρυμουλκήσει το τροχόσπιτο του νόμιμα). Η άδεια έλξεως εκδίδεται όταν το μικτό βάρος του ρυμουλκούμενου δεν υπερβαίνει το μικτό βάρος του αυτοκινήτου και της ελκτικής του ικανότητας.
  • Τα τέλη κυκλοφορίας είναι της τάξεως των 125 ευρώ , η άδεια κυκλοφορίας του ΕΙΧ θα πρέπει να περιλαμβάνει και την ρυμούλκηση ενώ το ασφαλιστήριο συμβόλαιο του ΕΙΧ θα πρέπει να έχει κάλυψη για το τροχόσπιτο. Το κράτος δεν χορηγεί κρατική πινακίδα στα τροχόσπιτα ακόμα και εάν εκδοθεί νόμιμη άδεια έλξης.
  • Η κατανάλωση του οχήματος με το τροχόσπιτο είναι περίπου 10 lt/ 100 km.

Αν ξεπεράσετε την δυσλειτουργία του συστήματος είναι μια καλή επιλογή να ξεφεύγει κάνεις από την επαναλαμβανόμενη καθημερινότητα.

σχετικα άρθρα

Υγρό γυαλί! Ιδέες για κατασκευές – tips

elmagazino

Αλλαγή ώρας 2020 σε θερινή. Πότε αλλάζει η ώρα

elmagazino

Μελέτη ύπνου – σύνδρομο αποφρακτικής άπνοιας ύπνου

elmagazino

Leave a Comment