Ιδιοτητες τροφιμων Φαγητο

Σοκολάτα, πόσα είδη υπάρχουν!

Πόσα είδη σοκολάτας υπάρχουν?

Η σοκολάτα είναι μια εφεύρεση της Νοτίου Αφρικής και του λαού των Ατζέκων, ήταν οι πρώτοι που ανακάλυψαν το σοκολατένιο ρόφημα από τους καρπούς του κακαόδεντρου. Ωστόσο εκείνος που έφερε το κακάο στην Ευρώπη ήταν ο Hernando Cortez. Οι συνταγές ενσωματώθηκαν, εξελίχθηκαν μερικές οικειοποιήθηκαν και ξεχώρισαν, όπως οι καριόκες της Ξάνθης, ένα γλυκό που χαρακτηρίζει την Ελλάδα.

Διαβάστε ακόμα: Σπιτικά σοκολατάκια Bounty

Τα είδη σοκολάτας :

  • Κουβερτούρα (πικρή): Αποτελείται από  95% κακαόμαζα, βούτυρο κακάο.
  • Σοκολάτα υγείας (σκούρα-μαύρη): Αποτελείται από 50-70% κακαόμαζα, βούτυρο κακάο και ζάχαρη.
  • Σοκολάτα γάλακτος: Αποτελείται από 35 % κακαόμαζα, ζάχαρη και γάλα (ή σκόνη γάλακτος).
  • Κακάο: Προϊόν σοκολάτας σε σκόνη με περιεκτικότητα σε βούτυρο κακάο μεταξύ 10% και 25%.
  • Λευκή: Αποτελείται από βούτυρο κακάο, ζάχαρη, γάλα (ή σκόνη γάλακτος) χωρίς κακαόμαζα.

Τα είδη της σοκολάτας εξαρτώνται κυρίως από την περιεκτικότητα τους σε κακάο και το βούτυρο κακάο από τον καρπό. Διαφέρουν οι σοκολάτες μεταξύ τους από τις ποσότητες των δυο προαναφερόμενων πρώτων υλών αλλά και από προσμίξεις ποσοστιαία της ζάχαρης και του γάλακτος καθώς και όλα τα πρόσθετα υλικά, όπως οι ξηροί καρποί, η καρύδα, το ρύζι, τα φρούτα, οι σταφίδες, ορισμένα μπαχαρικά κ.α. Συνεπώς οι πολλαπλοί συνδυασμοί τύπων σοκολάτας καθιστούν με αυτό το τρόπο μεγάλη ποικιλία της σοκολάτας.

σοκολάτα
πηγή

Διατροφική αξία

  • Διατροφική αξία: Η σοκολάτα θεωρείται ένα από τα πιο θρεπτικά φυσικά προϊόντα δίνει ενέργεια, χαρίζει ευεξία, είναι τονωτική, ενισχύει την πνευματική διαύγεια και αποτελεί πλούσια πηγή ζωτικότητας για τον ανθρώπινο οργανισμό. Περιέχει όλα τα θρεπτικά συστατικά, δηλαδή υδατάνθρακες, λίπη και πρωτεΐνη φυτικής προέλευσης, καθώς και μεγάλες ποσότητες καλίου, ασβεστίου, χαλκού, σιδήρου και μαγνησίου. Καθώς επίσης περιέχει μικρές ποσότητες καφεΐνης που αποτελεί διεγερτικό για το κεντρικό νευρικό σύστημα.
  • Συστατικά 100 γρ σοκολάτας υγείας:  Ενέργεια 479 kcal Πρωτείνες 4.2gr Υδατάνθρακες 63.1gr Λίπη 30gr Φυτικές ίνες 5,9gr Ασβέστιο 32mgr Μαγνήσιο 115mgr Σίδηρος 3.13mgr Φώσφορος 132mgr Κάλιο 365mgr Νάτριο 11mgr Ψευδάργυρος 1.62mgr Χαλκός 0.70mgr Βιταμίνη Α 2mg RE Βιταμίνη Ε 1.19mg Χοληστερίνη 0.00 Καφείνη 62mgr Θεοβρωμίνη 486mgr.

Δείτε ακόμα: Τραγανά μπισκότα με πορτοκάλι και σοκολάτα!!

  • Ιδιότητες: Η σοκολάτα έχει περισσότερες από 350 γνωστές ουσίες που σχετίζονται με τη δράση τους στο νευρικό μας σύστημα. Συγκεκριμένα, προκαλεί την έκκριση της ουσίας δοπαμίνη κι έτσι κατά τη διάρκεια της κατανάλωσης της και λίγο αργότερα αισθανόμαστε μια ψυχική ανάταση, μια ευφορία. Ενώ αίσθημα ευχαρίστησης προκαλεί άλλη μια ουσία η ανανδαμίδη. Έτσι εξηγείται σε πολύ μεγάλο βαθμό το αίσθημα χαράς μετά την πρόσληψη σοκολάτας. Επιστημονικές έρευνες έχουν αποδείξει πως η σοκολάτα βοηθά στην καταπολέμηση του άγχους και παράλληλα ενισχύει τη μνήμη. Για αυτό τον λόγο οι ψυχολόγοι την προτείνουν σε μαθητές, ιδίως σε περίοδο εξετάσεων.
  • Θερμίδες: Παρά τα σημαντικά οφέλη της μαύρης σοκολάτας, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι έχει υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες και μπορεί να συμβάλλει στην αύξηση του σωματικού βάρους, αν καταναλώνεται σε περίσσεια ποσότητα. Επειδή περιεχέι μια μέτρια ποσότητα κορεσμένου λίπους, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τα επίπεδα των λιπιδίων στο αίμα.
  • Σωστή κατανάλωση: Η κατανάλωση 20 γρ. μαύρης σοκολάτας υψηλής περιεκτικότητας σε κακάο κάθε 2 -3 ημέρες, στο πλαίσιο μιας υγιεινής διατροφής, φαίνεται να δρα ευεργετικά στην υγεία του οργανισμού.

σχετικα άρθρα

Οι εποχές όλων των καρπών της φύσης, φρούτα και λαχανικά

elmagazino

Δυο γλυκές συνταγές για σοκολατάκια τύπου “bounty” αρτύσιμα και νηστίσιμα!

elmagazino

15 Κανόνες για τέλειο συνδυασμό Κρασιού-Φαγητού!

elmagazino

Leave a Comment